Sunday 13 February 2011

Lainnya kali ini




Memang benarlah, apa yang akan terjadi pada esok hari adalah diluar jangkauan akal manusia. Cuti musim sejuk kali ini lain sangat kalau nak dibandingkan dengan cuti- cuti musim sejuk yang lepas. Pada mulanya, memang ada rancangan untuk keluar daripada Mesir ke beberapa negara jiran. Bincang- bincang dengan beberapa sahabat dan akhirnya kami bersepakat untuk ke TULUSY ( Turki, Syria dan Lubnan) Tapi lain pula jadinya. Mungkin ada yang mengatakan bahawa kami sedikit terkilan kerana tidak dapat pergi ke negara- negara tersebut, tapi sebenarnya bagi saya sendiri pengalaman kali ini adalah lebih berharga berbanding apa yang kami rancangkan. Dan pengalaman kali ini juga tidak mungkin kami lupakan.


---> Abbasiyyah (ARMA: 5 hari)

---> Jeddah (Kompleks Tabung Haji Madinatul Hujjaj: ± 5 hari)

---> Malaysia


Dan sekarang menanti saat kembali semula ke bumi Ardul Kinanah. Kembali ke sana untuk menyambung pengajian dan belajar erti kehidupan. Tahniah diucapkan kepada seluruh rakyat Mesir atas kemenangan yang mereka perolehi dan moga kita semua sentiasa diberikan yang terbaik oleh Ilahi.


* Entri ringkas, macam tak menyempat nak menulis. Apa- apapun pun moga kita semua boleh mengambil iktibar dan pengajaran daripada perkara yang telah berlaku ini.

No comments: