Monday 14 March 2011

Kuliah hari ini

Rasa bersalah pula meninggalkan blog ini tidak ber’update’ untuk beberapa hari. Selama ini kalau SM ini ditinggalkan berminggu- minggu pun saya tak kisah. Tapi bila sudah letak blog’s stat dekat bahagian tepi blog ini dan melihat jumlah tetamu yang berkunjung semakin bertambah membuatkan saya rasa bersalah pula. He… maaf ya.


Nak update sedikit. Hari ini adalah hari pertama saya akan ke kuliah selepas cuti mengejut tempoh hari :D Tak sabar pula nak menatap wajah doktor- doktor dan pesakit- pesakit yang ada semasa di kelas nanti. Semuanya telah saya siapkan…baju, beg sekolah dan tinggal nak sarapan sahaja lagi. Mana taknya, waktu solat subuh sekarang pukul 4.40 pagi dan saya mempunyai selang masa yang agak panjang sebelum kelas bermula pada pukul 9.00 pagi. Sempat juga saya menyelak beberapa helai muka surat buku ENT [ear, nose and throat]. Biasanya, saya akan berjalan kaki ke kuliah setengah jam lebih awal sebelum kuliah bermula. Tak sabar nak meredah udara sejuk di luar. Sekarang masih musim sejuk lagi~


Moga kita dipermudahkan dalam proses menuntut ilmu Allah ini. Terima kasih atas semangat baru yang dihembus ke dalam diri ini semasa cuti yang lepas. He..Sekian update ringkas. Saya nak sarapan :) Minta maaf salah silap ya!


Menuntut ilmu adalah taqwa, menyampaikannya adalah ibadah, mengulang- ulang ilmu adalah zikir dan mencari ilmu adalah jihad (imam al-Ghazali)

No comments: