Sunday 31 October 2010

Teringat~


Saat- saat macam ini selalu datang. Susah betul. Tambah pula kalau perkara macam ini muncul masa musim nak peperiksaan macam ini. Parah 2X. Teringat kat orang- orang yang jauh. Untuk mengelakkan daripada melarat, saya kena cari solusi untuk menenangkan diri sendiri. Mungkin cara- caranya adalah sabar, doa dan terus berdoa :)

Teringat masa cuti musim panas yang lepas. Kadang- kadang kalau orang yang kita sayang itu ada depan mata, rasa susah sangat nak cakap kita sayang kat dia kan?  Tambah pula orang macam saya ini. (ada orang kata saya ini pendiam :)). Selalunya saya lebih menggunakan non verbal punya cara kot kalau nak  sampaikan sesuatu. Susah kan? Maaf ye.

Apa yang penting, setiap perkara yang terlintas dalam hati kita ini Allah sentiasa tahu kan? Jadi saat- saat rindu sebegini, perkara yang paling senang untuk dibuat adalah berdoa. Moga orang- orang yang kita cintai sentiasa dalam kerahmatan dan perlindungan Allah.

   “Dan Kami telah menyuruh manusia supaya berbakti kepada dua orang tuanya. Dia telah dikandung ibunya yang mengalami kelemahan demi kelemahan dan masa lepas susunya dalam dua tahun. Bersyukurlah kepada-Ku dan kepada dua ibu bapa engkau dan kepada-Ku tempat kembali.” (surah Luqman, 14)

No comments: