Tuesday 20 July 2010

Ujian dan pengharapan

Macam-macam yang saya rasa sekarang. Tentang semalam dan esok. Semalam, membuatkan hati saya tertanya-tanya. Walau bagaimanapun, Alhamdulillah di atas setiap rezeki yang telah diberikan oleh Allah. Jangan putus-putus berdoa.Kita sekarang kesemuanya sedang diuji dan sangat memerlukan kebergantungan kepada Allah.

Apakah kamu mengira bahwa kamu akan masuk surga, padahal belum datang kepadamu (cubaan) sebagaimana halnya orang-orang terdahulu sebelum kamu? Mereka ditimpa oleh malapetaka dan kesengsaraan, serta digoncangkan (dengan bermacam-macam cubaan) sehingga berkatalah Rasul dan orang-orang yang beriman bersamanya: "Bilakah datangnya pertolongan Allah?" Ingatlah, sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat”.(al- Baqarah: 214)

Bukankah setiap umat manusia tidak kira yang terdahulu mahupun yang sekarang sering diuji? Moga kita semua berjaya melepasi ujian dunia ini. Moga kita menjadi di antara hamba-hambaNya yang diredhai Allah dalam setiap perilaku kita.

Bercakap tentang esok, insyaAllah saya akan mengalami suatu permusafiran yang sedikit jauh. Maka di sini, saya ingin sekali memohon maaf di atas segala salah silap saya dan moga dihalalkan makan minum saya. Doakanlah ye. Moga semakin bercambah cinta terhadap Ilahi dan semoga semakin rindu untuk bertemu kekasihNya, Rasulullah SAW di sana.

Setiap pesanan dan ingatan daripada kalian amat saya hargai. Terima kasih ye. Sekian dahulu. Wassalam.

*Blog akan berehat selama lebih kurang 2-3 minggu.

2 comments:

Fatma Husna Abdul Razab said...

best2.. selamat bermusafir ke bumi anbiya yg penuh barakah.. doakan sy etek berjaya dunia akhirat!!

dhiya_rs said...

InsyaAllah, term pon jage diri elok2 cuti ni ;)